Recent am fost invitata sa vorbesc in cadrul conferintei CSR4WOMEN by Avon, singurul eveniment din Romania dedicat cauzelor sociale pentru femei.
Aceasta editie s-a desfășurat la Hotel Intercontinental și a fost moderata de Tudor Mușat, jurnalist Digi24 si i-a reunit pe cei care schimba NU in DA cu ambiția lor, care au îndraznit sa abordeze cauzele sociale intr-o maniera creativa, au demonstrat ca lupta pentru egalitatea de gen are șanse de reușita in Romania și au aratat ca femeile pot aduce schimbari în comunitatile lor prin antreprenoriat si acces la finantare.
Primul panel, dedicat creativitatii in abordarea cauzelor sociale, a adus impreună trei proiecte care s-au remarcat prin rezultatele obținute și vizibilitate: Țara, țara vrem campioane, proiect despre care au vorbit Octavian Bellu și Liliana Stanculeț (OMV Petrom), Brave Cut – Andreea Nedelcu (Fundatia Renasterea) si Ioana Zamfir (McCann Bucharest), 9 luni cu 0 alcool – Robert Uzuna (Ursus Breweries).
Panelul următor i-a reunit pe Alexandra Maier, CSR Specialist AVON Romania și coordonatoarea campaniei #CancelCancer, pe doctor Cristina Crintea, in numele partenerilor de la Clubul Regal al Medicilor și pe Radu F. Constantinescu, autorul cartii Ultimul început, care a donat 50% din veniturile obtinute in urma vanzarilor pentru cauza #CancelCancer.
Discursurile s-au concentrat pe tendinta periculoasa a romancelor de a trata in loc sa previna atunci cand vine vorba de sanatatea lor, pe campania de conștientizare desfasurata de AVON si marsurile roz din zece orase, in cadrul carora au fost oferite 5000 de investigatii medicale gratuite.
Problema accesului la finanțare a fost discutata in panelul din care am facut eu parte, alaturi de Ioana Derscanu (Ministerul Fondurilor Europene), Dragos Jaliu (fonduristructurale.ro), Madalina Marcu (Asociația pentru Relatii Comunitare). Eu le-am povestit celor prezenti despre noaptea aceea de decembrie in care, in leganatul rotilor de tren, dupa patru ani si jumatate in care l-am tinut pe NU in brate (nu pot sa fac acest drum, nu sunt sportiva, nu sunt destul de puternica) l-am lasat deoparte si l-am imbratisat pe DA, ceea ce, cateva luni mai tarziu, mi-a adus cea mai frumoasa poveste – #minunipeCamino, drumul meu spre Santiago de Compostella, 910 km in 40 de zile si 40.000 de lei stransi de la donatori individuali, pentru Inima Copiilor, pe platforma Galantom.
Cel de-al patrulea panel s-a concentrat pe egalitatea de sanse. Speakerii acestui panel au fost: Tina Cretu (PAUL Romania), care a prezentat proiectul PAUL Bittersweet Collection, Iustina Ionescu, avocat specializat in drepturile omului (Coaliția anti-discriminare), Livia Aninosanu (Centrul Parteneriat pentru Egalitate) si Madalina Ene, din partea Fundatiei PACT .
La Gala au fost oferite trei distinctii CSR4WOMEN by AVON:
Galantom, proiectul Daruieste ziua ta – Pentru ambitia de a transforma o aniversare in sprijin pentru comunitate
Mirela Neag, Gazeta Sporturilor – Pentru ambitia de a schimba sistemul de sanatate prin jurnalism
Asociatia React, proiectul O sansa pentru viata – Pentru ambitia de a oferi o sansa pentru viata
De peste 14 ani, Avon Cosmetics Romania prin Campania pentru Sanatatea Sanilor și Campania Respectului lupta impotriva cancerului la san si a violentei domestice prin finantarea programelor destinate informarii si educarii femeilor din Romania si achizitionarea de echipamente medicale pentru a sprijini depistarea precoce a cancerului la san. In tot acest timp, compania a donat 3 milioane de dolari, iar 10 centre oncologice au fost dotate cu aparatura medicala performanta. Mai multe informatii puteti citi aici si aici.
Multumesc pentru invitatie Avon Space si The Practice si multumesc lui Mihnea Ratte pentru fotografii.